Sending a message to a mailing list

Use this forum to get help.

Sending a message to a mailing list

Postby Michel » Mon Apr 19, 2004 3:31 pm

Bonjour,
J'ai tenté à plusieurs reprises l'envoi d'un message pour inscrire une adresse jetable dans une liste de diffusion à l'aide de la fonctionalité "envoyer un message depuis une de vos adresses jetables", cela n'a pas marché, je m'y prend sans doute mal.
Existe t'il un tutoriel ou une fac en francais ?

D'avance merci

Michel
Michel
 

Postby SysKoll » Tue Apr 20, 2004 1:37 am

English at the end of the message

Michel,

Il vous suffit d'inventer une adresse jetable. Ensuite, deux cas:

1. La liste est administrée sur un site web. Dans ce cas, inscrivez-vous sur la liste de diffusion à l'aide de cette adresse en utilisant le site web où la liste est administrée.

2. Pour s'enregistrer sur la liste, on envoie un email à une certaine adresse d'abonnement. Dans ce cas, envoyez un email depuis votre client ordinaire en modifiant son champ "expéditeur" et en y mettant votre adresse jetable.

Si vous me donnez le nom de la liste en question, je pourrai être plus précis.

---------

You want to know how to register to a mailing list using a disposable. Two cases:

1. The list is administered using a web site. In this case, go to the web site and register using one of your disposables.

2. Or the list requires you to register by sending an email to a subscription mailbox. In this case, send a subscribe email from your usual client, but modify the From field by putting your disposable in that field.
-- SysKoll
SysKoll
 
Posts: 893
Joined: Thu Aug 28, 2003 9:24 pm

Postby Guest » Thu May 06, 2004 4:06 pm

SysKoll wrote:English at the end of the message

Michel,

...

2. Or the list requires you to register by sending an email to a subscription mailbox. In this case, send a subscribe email from your usual client, but modify the From field by putting your disposable in that field.


No need to modify the "From:" field: you can send mail from withing spamgourmet using a disposable address (which will be then your "From:" for that registration address).

Bye,
Ron.
Guest
 


Return to Support / Hilfe / ayuda / ondersteuning / ...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron